9:00 - 9:10 |
Liviu Nicu LAAS-CNRS |
Allocution d’accueil au LAAS-CNRS | |
9:10 - 9:20 | Jean- Marc Moschetta ISAE-Supaero |
Ouverture du Workshop annuel : Actions et projets du GIS Micro-drones en 2018 |
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9:20 - 10:00 | Franck Ruffier Institut des Sciences du Mouvement |
Robotics-Inspired Neuroethology : from flying insects to birds |
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10:30 - 10:50 | Marco Tognon LAAS-CNRS |
Communication-less Aerial Co-manipulation of a Cable-Suspended Bar |
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10:50 - 11:10 | Sara Alaoui-Sosse LA-ISAE-SUPAERO |
Development and qulification of instrumented unmanned planes for turbulence observations in the atmospheric surface layer |
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11:10 - 11:30 | Thibault Desert & Nicolas Schaffner ONERA & ISAE-SUPAERO-CNES, Toulouse |
Etude de faisabilité d’un drone pour le vol en atmosphère raréfiée |
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11:30 - 11:50 | Yuchen Leng ISAE-SUPAERO-ENAC |
Aerodynamic modelling of a proprotor at high incidence as applied to transitioning drones |
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11:50 - 12:10 | Davide Bicego LAAS-CNRS |
Aerial Physical Interaction with Multi-directional Thrust Robots |
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12:10 - 12:30 | Jean-Alexis Delamer ONERA, Toulouse |
Planification d’une stratégie de navigation et de guidage pour des drones autonomes |
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13:40 - 14:10 | Philippe Burger INRA |
High throughput phenotyping of field crop using UAVs |
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14:10 - 14:30 | Christophe Reymann & Nicolas Holvoet LAAS-CNRS |
Mapping crop fields : active perception using SLAM and online path optimization |
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14:30 - 14:50 | Gustav Oman Lundin ONERA, Toulouse |
Supervision pour la sécurité du vol des drones | |
14:50 - 15:10 | Baizura Bohari ISAE-SUPAERO-ENAC |
Multidisciplinary Optimization of Distributed Propulsion Aircraft |
|
15:40 - 16:00 | Nikola Gavrilovic ISAE-SUPAERO-ENAC |
Energy extraction for mini-UAVs through gust soaring |
|
16:00 - 16:20 | Rafael Bailon-Ruiz LAAS-CNRS |
Fleets of UAVs for wildfire monitoring |
|
16:20 - 16:40 | Titouan Verdu ENAC-LAAS-CNRS |
Détection d’une bordure d’un environnement avec une architecture distribuée |
|
16:40 - 17:00 | Jacson Barth ENAC-ISAE-SUPAERO |
Fixed-wing UAV with transitioning flight capabilities : Model-Based or Model-Free Control approach ? |
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